אודות בלוג תורה ומדע

מאז גיל התיכון התחום של "תורה ומדע", היה אחד מתחביבי העיקרים. המטרות שלשמן נכתבו המאמרים:

א. המחשת דברי התורה והעמדתם ע"פ המציאות בימינו.

ב. יישוב סתירות בין דברי התורה לבין עובדות ומחקרים מדעיים.

ג. חיזוק האמונה באלוקים ע"י התבוננות בנפלאות הבריאה, כפי שאמר דוד המלך: "כי אראה שמיך מעשה אצבעותיך ירח וכוכבים אשר כוננתה" (תהילים ח, ד).

חלק ניכר מן המאמרים, פורסמו בעבר בעלוני פרשת שבוע במקומות שונים:

בכתה יא ו-יב, למדתי בישיבה התיכונית "נחלים", ובמשך תקופת הלימודים בשנים אלו, הוצאתי במסגרת הישיבה עלון על פרשת השבוע, אשר יחודו היה בכך שהכיל (בעיקר) מאמרי תורה ומדע על פרשת השבוע. שנה לאחר מכן, בישיבת ההסדר "שעלבים", גם כן הוצאתי עלון על פרשת השבוע, באספקלריה תורנית מדעית. שלוש שנים לאחר מכן, במסגרת העלון השבועי של עמותת "עם ישראל אחד" (בישיבת שעלבים), כתבתי מאמר תורני-מדעי לעלון, במדור "תורה ומדע". כמו כן פירסמתי מאמרים רבים באתר "צורה" תחת הקטגוריה "תורה ומדע".

בבלוג זה מפורסמים המאמרים שכתבתי בתקופות השונות, ואף מאמרים חדשים שאני כעת כותב ושאכתוב בעזרת השם, תוך הספת קישורים ואפשרויות חיפוש במאגר המאמרים. אשמח לקבל הערות / הארות על הבלוג או על כל אחד המאמרים שכתבתי.

סר אייזק ניוטון (1643-1727) אשר נחשב לאחד המדענים הגדולים בכל הזמנים טען שהיקום מתקיים רק בזכות ישות אלוהית שמחזיקה אותו. בספרו פרינקיפיה, תיאר ניוטון את היקום כשעון מכני ענקי שכל חלקיו פועלים בדיוק וחפיפה מושלמת אחד לשני כאשר יוצר השעון, האלוהים, מכוון את מחוגיו כל רגע. הוא עצמו אמר גם: "הכבידה מסבירה את תנועת הכוכבים ביקום, אבל היא לא יכולה להסביר מי הניח אותם בתנועה מלכתחילה. אלוהים מושל בכל הדברים הללו ויודע מה יעשה או מה יכול להיעשות" (ע"פ ויקיפדיה).

אני מאחל לך הקורא, שע"י עיון במאמרים בבלוג, תרגיש הרגשת סיפוק עצומה, מהבנת פסוקי התורה; וכך תגיע לביסוס האמונה באלוקים, כלומר לאמונה הרבה יותר מבוססת מאשר אמונה נאיבית באלוקים.

בברכת גלישה נעימה ומהנה, אורן סעיד

UA-41653976-1